کسب رتبه پنجم مسابقه انجمن ریاضی توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 | تاریخ ارسال: 1401/2/24 | 

دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه پنجم چهل و چهارمین مسابقه انجمن ریاضی را کسب کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر امید نقشینه عضو هیات علمی دانشگده ریاضی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سرپرست تیم دانشگاه در چهل و چهارمین مسابقه انجمن ریاضی گفت: چهل و چهارمین مسابقه انجمن ریاضی به میزبانی دانشگاه الزهرا برگزار شد که دانشگاه صنعتی امیرکبیر با کسب رتبه پنجم در این مسابقات مورد تقدیر قرار گرفت.
 وی عنوان کرد: همچنین تیم پنج نفره دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مسابقه موفق به کسب سه مدال برنز و یک دیپلم افتخار شد.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: سهیل حقیقی، دانیال کاظم‌لو و علی فرسادمهر از اعضای تیم دانشگاه در این مسابقه موفق به کسب مدال برنز و علی خلیلی موفق به دریافت دیپلم افتخار شد.
دکتر نقشینه تاکیدکرد: به دلیل دو سال برگزار نشدن مسابقه، امکان شرکت دانش‌آموختگان دو سال پیش نیز به شکل انفرادی فراهم شد که در این بخش زهرا محمدی با کسب بالاترین نمره در بین دانش‌آموختگان مدال نقره گرفت و زینب فقری موفق به کسب دیپلم افتخار شدند.
وی گفت: زهرا محمدی اکنون دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و زینب فقری اکنون دانشجوی دانشگاه شریف است.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: این مسابقه در ۴ بخش دانشجویان کارشناسی، دانش آموختگان، نتایج تیمی و تیمی مستمر برگزار شد.
گفتنی است، اولین دوره این مسابقات در فروردین ماه سال ۱۳۵۲ برگزار شد و پس از آن هر ساله دانشگاه‌های سراسر کشور میزبان این رویداد علمی بودند. این مسابقه پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، در روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه با شرکت ۱۲۲ دانشجو در قالب ۲۸ تیم از ۱۸ دانشگاه کشور همزمان به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد.