درخشش دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه بندی موضوعی ۲۰۲۱ / کسب رتبه نخست کشوری در رشته ریاضی

 | تاریخ ارسال: 1401/4/20 | 
 
نتایج رتبه بندی سال ۲۰۲۱ موسسه پایش علم و فناوری ISC منتشر شد که براساس این رتبه بندی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه های مختلف به رتبه های برتر کشوری دست یافت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، گروه رتبه بندی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری پس از بیش از یک دهه انجام موفق رتبه بندی ملی دانشگاه و پژوهشگاه‌­های کشور و رتبه بندی دانشگاه های جهان و دانشگاه های جهان اسلام به عنوان تنها مرجع رتبه بندی در کشور در سال ۹۹ برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه ­های جهان را بر اساس حوزه­ های موضوعی انجام داد.
اولین نسخه این رتبه ­بندی، با نام رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه های جهان توسط موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC World University Rankings by Subject) در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و امسال برای سومین سال پیاپی این رتبه بندی انجام و منتشر می شود.
براساس این رتبه بندی در حوزه علوم طبیعی و در رشته ریاضیات، دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رتبه ( ۲۰۰ ) جایگاه اول کشور را به دست آورده است.
در رشته مهندسی مواد دانشگاه صنعتی امیرکبیر با امتیاز ۲۱۵ رتبه دوم را کسب کرد.
در رشته مهندسی شیمی نیز دانشگاه صنعتی امیرکبیر با امتیاز ۱۶۰ رتبه دوم کشور را کسب کرد.
در این رتبه بندی در رشته مهندسی محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با امتیاز ۲۲۲ رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.
در رشته علوم کامپیوتر و اطلاعات نیز دانشگاه صنعتی امیرکبیر با کسب امتیاز (۲۵۱-۳۰۰) رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
براساس این رتبه بندی در رشته علوم شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی شریف با امتیاز (۳۵۱-۴۰۰) به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند.
در رشته مهندسی برق و الکترونیک نیز دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رتبه ۳۰۰-۲۵۱ در جایگاه سوم قرار گرفت.
براساس نتایج این رتبه بندی در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رتبه ۷۳جایگاه سوم کشور را کسب کرد.
در رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رتبه ۱۵۵ جایگاه چهارم کشوری را به دست آورد.
گفتنی است، در سایر رشته های مهندسی و فناوری (شامل مهندسی چند رشته ای، مهندسی صنایع، مهندسی تولید، علوم و فنون غذایی، ابزار دقیق Instruments & Instrumentation، ذره ­بینی Microscopy، علوم تصویربرداری و فناوری عکاسی، طیف سنجی) دانشگاه صنعتی امیرکبیر  رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.