اطلاعیه نحوه فعالیت دانشگاه در تابستان ۱۴۰۲

 | تاریخ ارسال: 1402/3/10 | 
دانشجویان و همکاران گرامی
سلام علیکم
با عنایت به مصوبه هیئت دولت، از ۱۵ خردادماه ساعت کاری از ۶ صبح تا ۱۳ بوده و پیش‌بینی شده است در مناطق غیرگرمسیر سیستم‌های سرمایشی یک ساعت پیش از اتمام کار خاموش شوند. در راستای اجرای مصوبات هیئت محترم وزیران مبنی بر تغییر ساعات کاری ادارات دولتی و شرکت محترم توزیع نیروی برق تهران بزرگ مبنی بر لزوم کاهش مصرف روزانه برق دانشگاه، و همچنین برگزاری جلسات متعدد در دانشگاه، جمع بندی نحوه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و اداری دانشگاه به شرح زیر اعلام می‌گردد:
  1. کلیه امتحانات پایان ترم دانشگاه در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در بازه زمانی ۱۴۰۲/۳/۲۰ لغایت ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ مطابق برنامه اعلام شده برگزار خواهد شد.
  2.  امتحانات نوبت صبح طبق برنامه‌ریزی قبلی انجام شده در محل خود دانشکده‌ها برگزار می‌شود.
  3. با توجه به ضرورت تامین سرمایش محل برگزاری امتحانات و امکان قطعی برق دانشگاه در ساعات عصر، با هماهنگی معاونت توسعه و مدیریت منابع، تامین برق در این ساعات به صورت محلی توسط دیزل ژنراتور برای دانشکده‌های مستقر در ساختمانهای ضلع غربی دانشگاه صورت گرفته است که امتحانات نوبت عصر در این اماکن به صورت متمرکز برگزار می‌گردد و مطابق جدول زیر محل‌های مشخصی به هر دانشکده تخصیص داده شده است.
ردیف واحد آموزشی محل آزمون اتاق
۱ دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشکده ریاضی ۲۰۶ - ۲۰۷ - ۲۰۸ - ۲۰۹ - ۲۲۰
۲ دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی ابوریحان طبقه ۵ ۵۰۷ - ۵۰۹ - ۵۱۱ - ۵۱۳ - ۵۱۵
۳ دانشکده مدیریت وعلم و فناوری دانشکده نساجی ۲۰۶
۴ دانشکده مهندسی برق ابوریحان طبقه ۴ سالن امتحانات
۵ دانشکده مهندسی پزشکی ابوریحان طبقه ۵ ۵۳۱ - ۵۳۳
۶ دانشکده مهندسی پلیمر و رنگ ابوریحان طبقه ۴ ۴۰۶ - ۴۰۸ - ۴۱۰ - ۴۱۲
۷ دانشکده مهندسی دریا دانشکده نساجی ۴۰۵ - ۴۰۶ - ۴۰۷
۸ دانشکده مهندسی شیمی دانشکده نفت ۳۰۵ - ۳۰۶ - ۳۰۷ - ۳۰۸ - ۳۰۹
۹ دانشکده شیمی دانشکده نفت ۳۰۴
۱۰ دانشکده مهندسی صنایع و سیستم های مدیریت ابوریحان طبقه اول کلاس ۲ (۱۰۰ نفره) - کلاس ۱ و ۲ و ۳ شمالی
۱۱ دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست ابوریحان طبقه ۴ ۴۱۱ - ۴۱۳ - ۴۱۵
۱۲ دانشکده مهندسی کامپیوتر ابوریحان طبقه ۵ ۵۰۰ - ۵۰۴ - ۵۰۵ - ۵۰۶ - ۵۰۸ - ۵۱۰ - ۵۱۲
۱۳ دانشکده مهندسی معدن ابوریحان طبقه ۵ ۵۲۰ - ۵۲۲ - ۵۲۴
۱۴ دانشکده مهندسی مکانیک ابوریحان طبقه ۵ ۵۲۳ - ۵۲۵ - ۵۲۶ - ۵۲۷ - ۵۲۹
۱۵ دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشکده نساجی ۲۰۲ - ۲۰۴
۱۶ دانشکده مهندسی نساجی دانشکده نساجی ۳۰۲ - ۳۰۴ - ۳۰۵ - ۳۰۷ - ۳۰۹ - ۳۱۰
۱۷ دانشکده مهندسی نفت دانشکده نفت ۳۱۰ - ۳۱۱ - ۳۱۳
۱۸ دانشکده مهندسی هوا فضا ابوریحان طبقه اول ۶
۱۹ واحد آموزشی کیش دانشکده نساجی ۲۰۸ - ۲۱۰
۲۰ واحد آموزشی گرمسار ابوریحان طبقه ۴ ۴۱۶
۲۱ دروس سرویس ساختمان خیام  ۱ و ۲ طبق برنامه ریزی مدیریت آموزش
  1. طبق روال معمول، کلیه مراحل فرآیند برگزاری امتحانات اعم از تهیه برگه‌های سوالات و پاسخنامه‌ها و همچنین برنامه ریزی حضور مراقبین و اطلاع رسانی به دانشجویان و اساتید بر عهده خود دانشکده‌ها است. در هریک از ساختمان‌های برگزاری امتحانات نوبت بعدازظهر، یک اتاق به عنوان مخزن آزمون‌ها مجهز به دستگاه کپی، یک دستگاه کامپیوتر و پرینتر برای مواقع اضطراری در نظر گرفته خواهد شد.
  2. در خصوص هماهنگی برگزاری امتحانات در محل آزمونهای فوق الذکر، جلسه‌ای با مسئولین پشتیبانی دانشکده ها در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ برگزار شد و مقرر شد مسئولین محترم به صورت میدانی از محل ها بازدید به عمل آورده و در صورت وجود هرگونه ابهامی، موارد با هماهنگی مسئولین پشتیبانی دو دانشکده حل و فصل گردد.
  3. کپی نسخه لیست حضور و غیاب امتحانات در همان روز در دانشکده میزبان تهیه و به ناظرین آزمون‌ها (که از طرف مدیریت امور آموزشی و مدیریت تحصیلات تکمیلی مراجعه می‌کنند) ارائه و ورود اطلاعات در پرتال تا صبح روز آتی صورت پذیرد.
  4. دانشجویانی که در مرحله انجام پژوهش خود بوده، با هماهنگی اساتید راهنما و مسئولین دانشکده برنامه حضور خود در دانشکده را با بخش پشتیانی دانشکده نهائی نمایند تا خللی در انجام آنها رخ ندهد.
  5. در بازه امتحانات تمامی خوابگاههای دانشجویی، مجتمع ورزشی، مراکز مشاوره و بهداشت و درمان دایر و فعال می باشند. توزیع غذای دانشجویی تا انتهای امتحانات نیز همانند قبل انجام خواهد شد. البته شرایط اسکان در خوابگاهها در تابستان مطابق مقررات آموزشی در طی اطلاعیه های بعدی اداره امور خوابگاهها اطلاع رسانی خواهد شد.
  6. در بازه زمانی ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ لغایت ۱۴۰۲/۰۵/۲۷ موارد زیر مدنظر قرار گیرد:
۱-۹- ساعات کاری اداری دانشگاه از ساعت ۶ الی ۱۳ می‌باشد.
۲-۹- با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد از برق مصرفی دانشگاه صرف تاسیسات برودتی می‌گردد، جهت تامین پایدار برق روشنایی و تجهیزات اداری و آزمایشگاهی، در تمام ساعات روز سیستمهای سرمایشی دانشگاه غیرفعال و خاموش است و برق روشنایی و تجهیزات اداری و آزمایشگاهی در طول شبانه روز جهت انجام فعالیتهای پژوهشی و اداری با توجه به بند( ۹ – ۳ ) قابل تامین می‌باشد.
۳-۹- با توجه به نصب کنتورهای هوشمند برق در کلیه اماکن دانشگاه، میزان مصرف برق واحدها در طول روز پایش شده و در صورت مصرف بالاتر از الگوی ابلاغی شرکت برق منطقه‌ای، با اطلاع مسئول واحد مربوطه، وسایل پرمصرف از مدار خارج خواهد شد لذا مقتضی است مسئولین واحدها در این خصوص کمال همکاری را به عمل آورند.

۴-۹- با توجه به عدم ذخیره سازی مرخصی استحقاقی همکاران در سال جاری، روسای محترم واحدها برنامه ریزی لازم را جهت استفاده حداکثری کلیه کارکنان گرامی از مرخصی خود و با عنایت به عدم اختلال در انجام امور ضروری بعمل آورند و مقتضی است برنامه‌ریزی‌های انجام شده از قبل به کلیه ذی نفعان اطلاع رسانی گردد.

۵-۹- در طول مرداد ماه سرویس ایاب و ذهاب برقرار نیست و مجموعه ورزشی دانشگاه، سالن‌های آمفی تئاتر مرکزی از ارائه خدمات به همکاران و دانشجویان گرامی معذور است. ولیکن سلف‌های مکمل آکواریوم و مشاهیر جهت ارائه غذا در وعده ناهار و همچنین برخی خوابگاه‌هایی که طی اطلاعیه های بعدی اداره امور خوابگاهها  تعیین می شوند آماده ارائه خدمت می باشند.

۶-۹- با توجه به وجود برنامه‌های فرهنگی ورزشی برای فرزندان همکاران در سنوات قبلی، برنامه‌های موردی در این خصوص برنامه ریزی شده که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پایان، ضمن تشکر صمیمانه از کلیه همکاران و دانشجویان عزیز و فهیم، امید است در تعاملی سازنده همراه با احساس مسئولیت همیشگی، گذر از این شرایط خاص با همکاری شما عزیزان با حداقل مشکلات میسر گردد.
در این اثناء تمامی تلاش برای تغییر شرایط و بهبود وضعیت به کار گرفته شده و نتیجه به اطلاع خواهد رسید.
                                                                                          هیات رئیسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر