ماده «نانو کلوئید طلا» به نام شرکت دانش بنیان فناوری سلامت تدبیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر ثبت شد

 | تاریخ ارسال: 1402/10/18 | 

ماده «نانو کلوئید طلا» برای نخستین بار در کشور تولید و در سازمان غذا و دارو به نام شرکت دانش بنیان فناوری سلامت تدبیر (شتابدهنده فست) دانشگاه صنعتی امیرکبیر ثبت شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مصطفی بهمن‌آبادی رئیس هیئت‌مدیره شتابدهنده فست با اعلام این خبر اظهار داشت: تحقیقات و پژوهش‌های اولیه برای تولید نانوکلوئید طلا در پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام و سپس در شتابدهنده فست تجاری شده است.
وی با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد نانوکلوئید طلا بیان کرد: استفاده از این ماده موثره، علاوه بر استفاده در صنعت آرایشی و بهداشتی، در تشخیص و درمان برخی بیماری‌ها نظیر بیماری‌های گوارشی، مفصلی، آرتریت و غیره نیز استفاده می‌شود.
معاون پژوهشکده فناوری سلامت دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: این نخستین بار است که در ایران از فناوری نانوکلوئید طلا در حوزه سلامت و زیبایی استفاده می‌شود، هر چند مشابه این کار در دنیا انجام شده است ولی فناوری بکار گرفته شده در این طرح در سطح دنیا کاملاً نو و جدید است.
بهمن‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش داریم با همکاری فناوران ضمن تولید محصولات فناورانه نوین بر پایه نانوکلوئید طلا، با اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو، آن‌ها را وارد شبکه سلامت کشور کنیم.